Childcare business workshop offered in Spanish/Taller en español sobre el negocios de guarderÍas

10/14/2019

Mabel Alarcon-Craven, Center for Rural Affairs business development consultant, mabelcraven@cox.net, 402.598.2731; or Rhea Landholm, brand marketing and communications manager, rheal@cfra.org, 402.687.2100 ext 1025

NEBRASKA CITY, NEBRASKA – Prospective business owners are invited to learn about available resources at a free workshop offered in Spanish, organized by the Center for Rural Affairs’ Rural Enterprise Assistance Project (REAP), in collaboration with the Nebraska City Area Economic Development Corporation.

“Getting Ready to Start My Childcare Business” is set for Sunday, Oct. 20, from 4 to 5:30 p.m. The event will be at the Nebraska City Center for Children and Families, 917 Wildwood Lane, Nebraska City, Nebraska 68410.

Mabel Alarcon-Craven, Center for Rural Affairs’ REAP business development consultant, who serves Spanish-speaking business owners and aspiring business owners in southeast Nebraska, will present the workshop.

“Have you ever thought about opening a childcare business and didn’t know where to start?” she said. “Do you need a license to take care of friends’ children? What other requirements do you need to comply with to open a childcare business? This educational workshop will help you answer these questions.”

REAP offers bilingual services and provides business training, technical assistance, microloans, and networking to small businesses in Nebraska.

To register for the workshop, contact Alarcon-Craven at 402.598.2731. For more information, visit cfra.org/reap.

Taller en español sobre el negocios de guarderÍas

NEBRASKA CITY, NEBRASKA – Dueños potenciales de negocios de guarderías están invitados a aprender sobre los requisitos para abrir una guardería y los recursos disponibles para hacerlo, en un taller gratis que se ofrecerá en español, organizado por el Center for Rural Affairs, en colaboración con la Corporación para el Desarrollo Económico del Area de Nebraska City.

“Preparándome para Iniciar my Guardería” está programado para el domingo 20 de octubre, de 4 a 5:30 p.m. El evento será en el Nebraska City Center for Children and Families, 917 Wildwood Lane, en Nebraska City.

Mabel Alarcon-Craven, una consultora para el desarrollo de negocios del Proyecto de Asistencia a la Empresa Rural (REAP, por sus siglas en inglés de Rural Enterprise Assistance Project), un programa del Center for Rural Affairs, quien sirve a los dueños de negocios actuales y potenciales que hablan español, presentará el taller.

“¿Alguna vez ha pensado en abrir una guardería y no sabe dónde comenzar?” dice ella. “Necesita usted una licencia para cuidar los niños de sus amigos? ¿Qué otros requisitos necesitan cumplir para cuidar los niños de sus vecinos? Este taller educativo les ayudará a contestar estas preguntas.”

REAP ofrece servicios bilingües y provee entrenamiento, asistencia técnica, micro préstamos, y redes de contactos para pequeños negocios en Nebraska.

Para registrarse para este taller, contacte a Mabel Alarcon-Craven al 402.598.2731 o mabelcraven@cox.net. Para más información, visite cfra.org/reap.