S'ha introduït una legislació per donar suport financer als petits botigues de queviures

Política
Contacte (s)

Carlie Jonas, associat de polítiques, carliej@cfra.org, 402.687.2100, ext. 1032; Teresa Hoffman, associat sènior de comunicacions, teresah@cfra.org, 402.687.2100, ext. 1012

LINCOLN, NEBRASKA – La legislació presentada el 10 de gener a la Legislatura de Nebraska pretén oferir recursos als propietaris de petites botigues de queviures que lluiten per mantenir les seves botigues obertes enmig dels reptes econòmics i laborals i la competència dels grans distribuïdors.

La Llei d'Opcions de Reinversió del Grocer de Nebraska (GRO), presentada per la senadora Teresa Ibach com Projecte de llei legislatiu (LB) 1116, establiria un programa de subvencions i préstecs per ajudar les botigues de queviures i de conveniència de propietat local que venen aliments peribles a invertir en els seus negocis.

"Les botigues de queviures són una part integral de la comunitat i proporcionen recursos essencials, així com beneficis econòmics i socials", va dir Carlie Jonas, associada de polítiques del Centre d'Afers Rurals. "Des de la pandèmia de la COVID-19, la inflació, els problemes de la cadena de subministrament i l'augment de les compres en línia han tensat els botigues de queviures locals, especialment a les zones rurals. LB 1116 proporcionarà suport financer i assistència tècnica per garantir la sostenibilitat a llarg termini de les botigues".

Si el projecte de llei s'aprova, el Departament d'Agricultura de Nebraska administrarà el programa de subvencions i préstecs. Les botigues de queviures i botigues de conveniència elegibles s'han d'ubicar en comunitats poc ateses, definides per l'Atles d'Investigació d'Aliments del Departament d'Agricultura dels EUA com a àrees geogràfiques on almenys 500 persones, o el 33% de la població, viuen a més de 10 milles de la botiga de queviures més propera a les zones rurals. , o una milla en zones urbanes. L'empresa també ha de donar feina a 25 o menys personal equivalent a temps complet.

Jonas va dir que la Llei GRO ofereix flexibilitat sobre com es poden utilitzar els fons. Les despeses elegibles inclouen actualitzacions o reparacions d'instal·lacions, equips o sistemes que ajudaran els botigues de queviures a estalviar costos i eficiència empresarial.

"Com que cada ubicació té necessitats úniques, un model únic no seria efectiu", va dir Jonas, i va afegir que hi ha 320,000 residents de Nebraska que viuen a zones amb poc accés a queviures. "La Llei GRO ajudaria els destinataris a entendre completament les necessitats en evolució dels seus clients, implementar noves pràctiques comercials, promoure el negoci de manera eficaç, trobar abastaments alternatius de productes i/o desenvolupar la seva força de treball mitjançant una formació millorada".

Es donarà una consideració prioritària a les empreses que es troben en comunitats d'ingressos baixos a moderats, que tinguin la capacitat de proporcionar fons equivalents per almenys la meitat del cost total del projecte i demostrin el compromís d'acceptar el Programa d'Assistència a la Nutrició Suplementària (SNAP) i Dones, nadons i nens (WIC).